Program Sarajevo Film Festivala “Suočavanje s prošlošću” bit će održan u posebnom izdanju u sklopu kojeg će biti prikazano deset filmova – devet igranih i jedan kratki, razgovori s autorima filmovima, kao i panel diskusije, a cijeli program je besplatan.
U ovom posebnom izdanju, od 24. do 30. aprila, predstavljaju se filmovi koji su obilježili prethodna izdanja programa “Suočavanje s prošlošću”, filmovi koji su nagrađivani na brojnim međunarodnim festivalima, a otvarali su bolne teme iz ratova na ovim prostorima.
Poseban poklon publici u programu je i novi film Jasmile Žbanić “Quo Vadis, Aida?”.
Cijeli program bit će dostupan besplatno: online na Ondemand.kinomeetingpoint.ba publici u cijeloj regiji – u Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj, Srbiji, Crnoj Gori, Sjevernoj Makedoniji i Sloveniji, a publika u Sarajevu će filmove moći gledati i u kinu Meeting Point uz besplatan ulaz na sve projekcije.
U programu je devet igranih filmova i jedan kratki. To su filmovi “Quo Vadis, Aida?” (2020.) Jasmile Žbanić, prvi igrani film o Srebrenici, kandidat Bosne i Hercegovine za Oscara u kategoriji najboljeg međunarodnog igranog filma.
U programu je i “Saulov sin” (2015.) Lászla Nemesa, debitantski igrani film mađarskog reditelja koji je za originalan i nevjerojatno moćan prikaz horora holokausta između ostalog osvojio i Oscara za najbolji strani film.
U programu je i rediteljski prvijenac hrvatske filmske autorice Dane Budisavljević “Dnevnik Diane Budisavljević” (2019.), dokumentarno-igrana priča o ženi koja je spasila živote više od 10.000 djece zatočene u nacističkim koncentracionim logorima tokom Drugog svjetskog rata.
“Obojena ptica” (2019.) češkog reditelja Václava Marhoula zasnovana je na istoimenom, čuvenom romanu Jerzyja Kosińskog i opisuje Drugi svjetski rat iz perspektive jednog dječaka. “Chris the Swiss” (2018.) Anje Kofmel gledaoce vodi u bolnu potragu za istinom i suočava ih sa duhovima prošlosti koji nas još uvijek progone zahtijevajući da ih shvatimo i pomirimo se sa njima.
U programu je i “Srbenka” (2018.) Nebojše Slijepčevića, dobitnik “Srca Sarajeva” za najbolji dokumentarni film i Nagrade publike 2018. godine.
U zimu 1991. godine u Zagrebu je ubijena djevojčica srpske nacionalnosti Aleksandra Zec, a 25 godina poslije redatelj Oliver Frljić u Rijeci postavlja predstavu o tom slučaju. Proces rada na toj predstavi postaje kolektivna psihoterapija.
“Teret” (2018.) Ognjena Glavonića govori o čovjeku iz Pančeva koji dobija novac da u vrijeme bombardiranja Srbije (1999.) s Kosova do Beograda preveze kamion s tajanstvenim teretom. “Muškarci ne plaču” (2017.)
Alena Drljevića prati deset muškaraca okupljenih u jednom planinskom hotelu u Bosni, 15 godina poslije rata – to su jedan trener i devet učesnika radionice, nekadašnjih vojnika suprotstavljenih strana, koja bi trebala da im pomogne da se suoče s prošlošću.