Dok se pri pomenu kioska u doba Jugoslavije većina sjeti dizajna Saše Mächtiga i crvenog zdanja K67, često zaboravljena verzija je ona makedonskog arhitetke Aleksandra Nikuljskog koja je nosila naziv KC-190.
Na Instagram stranici “Spomenik Database” koja istražuje historiju i fotografije apstraktnih spomenika i modernističke arhitekture regije bivše Jugoslavije objavljene su fotografije modela modularnog kioska KC-190.
U tekstu koji prati fotografije navodi se da kada je riječ o višenamjenskom modularnom kiosku iz doba Jugoslavije, najviše pažnje i fokusa obično dobije njegov idejni začetnik, slovenski dizajner Saša J. Mächtig koji je kreirao poznati kiosk K67 – prenosi Klix.
Međutim, postoji i “manje poznata” verzija KC-190 koju je dizajnirao Aleksandar Nikuljski.
“Zaboravljena figura koja je također mnogo pridonijela njihovoj kultnoj ostavštini bio je makedonski dizajner i arhitekt Aleksandar Nikuljski (iako se ponekad naziva i ‘Nikoljski’), koji je dalje istraživao koncept modularnih kioska,
stvarajući nekoliko dodatnih varijanti i stilove tijekom 1970-ih i 80-ih, kao što je model KC-190, što se vidi na nedavnim fotografijama iz Kragujevca, koji je oslikan jarkim nijansama slično onome kako su oslikani Mächtigovi kiosci K67”, piše na stranici.
Modele KC-190 je stvorio proizvođač PVC-a “Treska Poliplast” u Strugi, Makedonija, a kiosci Nikuljskog slani su širom Jugoslavije, kao i većeg dijela istočne Europe, a mnogi se i danas mogu pronaći širom regije.
Poznatiji model K67 ili “crvena kutija”, prošle godine je čak bio i dio postavke u okviru projekta “Times Square Transmissions 2021” u New Yorku i korišten je kao DJ kabina za puštanje muzike.