Jednostavno rečeno, to je nadahnjujuća priča i zapravo se radi o pobjedi svjetla nad tamom, rekao je holiwoodski glumac Matt Damon u razgovoru sa CNN-ovom Christiane Amanpour, govoreći o dokumentarcu Kiss the Future koji se bavi underground muzičkom scenom u ratom razorenom Sarajevu – kulminirajući legendarnim koncertom grupe U2.
Ono što je privuklo slavnog glumca ovom projektu i zbog čega se odlučio raditi na njemu je bilo iznenađenje cjelokupnom pričom dok je slušao Nenada Cicina-Saina koji je režirao dokumentarac, kako sa strašću priča cijelom događaju.
“Odmah smo znali da imamo pravu priču, ljude koji će raditi na njoj i odmah smo kontaktirali bend (U2) koji su posjedovali video snimke tog koncerta koje su nam jednostavno dali i rekli da ne žele da to bude još jedan film o njima kao bendu već da bude o stanovnicima Sarajeva i na kraju smo dobili nadahnjijiću priču o pobjedi svjetla nad tamom,” rekao je Damon.
Christiane Amanpour se prisjetila tog koncerta i njenog susreta sa frontmenom grupe U2 – Bonom Voxom. Istakla je kako se koncert održao pred 45,000 fanova što je bilo nezamislivo da se u periodu nakon rata nešto slično uopće može desiti.
U klipu koji su Amanpour i Damon zajedno pogledali tokom kratkog intervjua, može se vidjeti i sam pjevač Bono Vox koji kaže da svi koriste muziku da se na neki način zaštite od mračnih sila.
“U Sarajevu se dešavao rat. Oni su bili u središtu ratnih zbivanja. I oni (Sarajlije) su koristili muziku kako bi se zaštitili od stvarnih sila tame,” rekao je Vox.
Sam dokumentarac je za Amanpour bio nevjerovatan, jer, kako kaže, iako su strani reporteri bili u Sarajevu i izvještavali iz njega, oni nisu bili svjesni rastuće underground scene. Potom se prisjetila i pokojne Susan Sontag koja je 2003. režirala Beckettovu dramu U očekivanju Godota.
“Ono što je najljepše u dokumentarcu je način na koji je prikazao kako u najmračnijim trenucima umjetnost pomaže da se izrazimo i okupimo.
Ti ljudi su noću išli underground muzičke klubove bilo da slušaju ili sviraju muziku.
Imamo fotografiju jednog od bubnjara koji je ostao bez šake na prvoj liniji fronta, koji je bukvalno selotepjom zalijepio bubanj palicu za nadlakticu kako bi svirao,” prisjetio se Damon.
Dodao je da je u Sarajevu muzika služila kao vid otpora i prkosa – prenosi N1.
Dokumentarac je prikazao kako se ljudi mogu naći u najtežim situacijama ali da to ne može ugasiti ljudsku volji da slave svoju ljudskost, zaključio je slavni glumac i producent.