S Naserom Orićem razgovaralo se o jednoj aktuelnoj temi. Naime, prije nekoliko dana je objavljena vijest da je film “Quo Vadis Aida” kandidat za najprestižniju filmsku nagradu na svijetu, Oscar.
Naser je upitan da, iz perspektive nekoga ko je učestvovao u odbrani Srebrenice i ko poznaje veliki broj Srebreničana, prokomentariše spomenuti film bh. režiserke, Jasmile Žbanić.
“Odmah da vam kažem da nisam gledao film. Razgovarao sam sa Hasanom Nuhanovićem o filmu, on mi je rekao da je ispričao svoju životnu priču gospođi Jasmili Žbanić. U nekom trenutku ona je htjela da u film stavi jedan detalj koji je bio poražavajući za samog Hasana, ali i za sve Bošnjake. Hasan se tu pobunio i raskinuo je saradnju sa njom. Potom je ona svu tu priču prebacila, nije više priča o Hasanu, nego je priča o Aidi i njenoj porodici, dakle, izmišljena Aida. Film je urađen kako je urađen, ja ga nisam gledao”, kaže u razgovoru za Source.ba Naser Orić.
Orić potom nastavlja da priča kakav je sve feedback dobio od ljudi koji su preživjeli pakao srebreničkog genocida, a koji su pogledali film “Quo Vadis Aida”.
“Prije nego što ću otići sad za bolnicu u Tuzli, dolje je bio jedan momak koji je završio geodeziju, dakle, jedan akademik. U vrijeme pada Srebrenice i genocida u Srebrenici on je imao 12 godina, gdje je on lično bio sa svojom majkom, gdje ga je jedan srpski vojnik pokušao oteti od majke. Majka ga je uhvatila za noge, a taj vojnik ga je uhvatio za gornji dio tijela i vukao ga je sebi. Majka je vikala da momak nema više od 12 godina, a taj srpski vojnik je govorio da ima više od 12 godina. Dolazi drugi vojnik i opsuje tom vojniku majku i kaže mu da dijete nema ni 12 godina, otme to dijete od srpskog vojnika i baci ga na kamion. To dijete je sada akademik, živo i zdravo, i nalazi se na veoma jakoj poziciji, jer je veliki stručnjak i sl. On mi je pričao da je njegova majka gledala taj i film i da je žena rekla da ju je sramota što je taj film tako snimljen.”
Orić navodi da je najveći problem tog filma, a kako kaže i sam da su mu to rekli brojni Srebreničani, to što se nisu gledale sve historijske činjenice i što se film nije snimao samo po njima.